Alla inlägg under juni 2008

Av Amanda - 19 juni 2008 16:40

Shhooosan alla roliga människor.

Idag så vaknade jag fett sent typ över 12 :O Som typ vanligt satt jag och kollade runt lite på tv.en som jag typ alltid gör på morgonen, eller a när jag vaknar. Då hittade jag the voice chanel , man ba yeeeeees äntligen en bra kanal. Annars har jag inte gjort så mycket idag, kllade lite på när dom spelade minigolf. Vill gå ner och bada men det kommer typ börja regna och då vill typ ingen hänga med :'/

Av Amanda - 18 juni 2008 23:18

When I wake up early in the morning
Until I go to bed at night
Peace is always what I dream of
Is it somewhere in sight

So tonight I'll close my eyes
And fly so high across the skies
And with the world held in my hand
I'll sing for souls throughout the land

If I became a star
I'd try so hard
To move this world with my heart
Singing songs of hope and peace
So people know it can be achieved
And so tonight I'll sing my song for the world

When I'm in bed and I'm dreaming
Of how it could be without war
No more fighting no hurting
And no more suffering anymore
I hope that all around the world
Every boy and every girl
Will sleep tonight with peace and love
In the hearts forever more

If I became a star
I'd try so hard
To move this world with my heart
Singing songs of hope and peace
So people know it can be achieved
And so tonight I'll sing my song for the world
for the world

If I became a star
I'd try so hard
To move this world with my heart
Singing songs of hope and peace
So people know it can be achieved
And so tonight I'll sing my song for the world
And so tonight I'll sing my song for the world

Av Amanda - 18 juni 2008 17:48

Shhosan alla glada människor.

Idag vaknade jag typ halv tio och sen såg jag typ lite på tv och sen åt jag två mackor till frukost. Efter ett ganska långt tag så gick jag mamma och amanda ut med tyson. Vi gick förbi en hage med massor av får och typ två hästar. Vi träffade ägaren till alla fåren. Hon verkade vara en glad typ x) Hon pratade lite med mamma , sammtidigt så tittade vi lite på fåren. Tyson ville så gärna hällsa på på fåren men den ena ungen blev lite rädd. Sen fortsatte vi på grusvägen ner till en strand. Det var typ gansla många båtar som åkte ute på vattnet så det blev mycket vågor. Tyson tyckte att det va jättekul men lite läskigt. Medans jag lockade på tyson så tog amanda massor av bilder (smile) Efter ett tag så kom mamma på att jag kunde locka honom med lite banan , så hon öppnade sin banan och gav en bit till mig. Jag lockade och sa " banan" lite löjligt, och han kom närmare. Han gick faktiskt ut så att vattnet nuddade magen, då sprang han in mot land igen xP När bananen va slut så slängde vi i skalet och så sa jag ; kolla tyson banan . Och han ba , jag vill ha och försökte nå det från berget vi stog på. Han gick närmare kanten och ni vet ju att kanten som ligger under vatten blir alldeles hal av sånna där alger typ. Så han halkade och satte sig ner pladask på rumpan x) Jag tog massor av bilder på både tyson och fåren, men jag glömmde sladden som gör att man kan ladda in bilder så jag kan inte visa er va gulliga bilder jag och amanda tog. (bajs bajs bajs) Aja kan lägga in dom när jag kommer hem :)


Fuck fuck fuck, sverige förlora mot ryssland med 2-0 . Man hade ju laddat upp lite för matchen men nej just idag ska sverige suga på fotboll :P Har lyssnat på my song for the world av tom morley, han sjunger skit bra kanske kan lägga ut youtube klippet och lägga ut texten om jag hittar den :)  Aja har varit ute med tyson också. Vi gick ner till fiskebryggan och kollade ut lite över sjön. Det va riktigt fint. Innan hade det varit ett rådjur på ängen och så var det en hund som skällde , sammtidigt va tyson ute och kissade xP Imorn ska mamma fråga om jag kan få rida på hästarna som finns där, asså någon annan gång :) Men nu ska jag gå och lägga mig, klockan e typ 23.08 eller nått sånt :)

Puss och kram skummbanan

Av Amanda - 17 juni 2008 09:41

Shhoosan , idag så har jag inte gjort så jätte mkt . Glömmde blogga igår alltså idag , jag skriver den 17 fast de e den 18 hehe, så jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde igår. Men jag kommer ihåg att jag badade i sjön :) Det  va ganska varmt iallafall.


Hejdå

Av Amanda - 16 juni 2008 13:30

Shho alla coola personer.

Hehe yeeees mamma hade med sin jobbdata till värmdö, så nu kan jag blogga :) Idag så vaknade jag av att en geting var i mitt rum (fett jobbigt) Sen har man ju gått ner till stranden med tyson mamma och pappa. Hehe tyson badade nästan, han gick i men bara så att benen blev blöta. Sen så gick han ju självklart upp och ruskade sig vid oss tre x) Tack tyson. Jag gick ner på en äng som e frömför huset vi bor i och tog några foton på tyson med min systemkamera Canon EOS 400D. E fett stolt fick den i födelsedagspresent. Sen åt jag köttbullar och potatis till lunch de va fett gott. Nu sitter jag här och skriver sammtidigt som jag lyssnar på Love song av Sara Bareilles.


Hehe nu sitter jag här igen för batteriet laddade ur och mamma hade inte med sej sladden så att man kunde vara inne men hon skulle göra en sak hemma så hon hämtade den, fett lycklig :)(a) På eftermiddagen så har jag spelat lite minigolf och spelat fotboll med mina brorsor, fett kul. Sen va jag Sebbe och Amanda (sebbes tjej) ute med tyson. Vi gick till bryggan med stora båtar och plaskade lite i vattnet eller iallafall tyson gjorde det x) Sen gick vi till en annan brygga där jag tog av mig mina skor och strumpor och gick i vattnet. Det va faktiskt riktigt skönt, inte kallt utan typ jummet. Försökte få med mig tyson men han tyckte att det va lite läskigt så han vågade bara så vid kanten i vattnet och kolla på när jag lekte lite med en pinne i vattnet så att han skulle gå längre ut men NEJ han hade bestämt sig för att stanna där han stod!!!!! Vi va vid vattnet typ i en halv timme. Det va jätteroligt tycker jag :) På andra sidan vägen där vi bor finns det typ två hästar och massor av FÅÅÅÅÅÅÅR x) Dom e fett gulliga. Kanske kan ta en bild i morn och lägga in den på datan så att ni får se dom :) Jag lovar ni kommer tycka att dom är skit söta!!! Sen har man väll inte gjort så mycket. Saknar att vara ute på kvällarna med kompisarna, men man ska ju inte vara ledsen man har ju hela sommarlovet på sig att vara uppe sent :P Läste lite FRIDA också föresten för alla som undrar (smile) Saknar Anna Sagen, Caroline Randqvist, Ida Bogren, Saman amel, Paul-Oskar Magnusson, Mikaela Holm, Kajsa Samuelson, Maria Dahlström, Emma Nordstrand, Sofia Lovén, Alice W Karlsson, Emelie Franzén, Emelie Nord, Moa Holvik, Tove Haaheim, Filippa Mansnerus, Erica Bergsman, Natalie Öselin.

Kommer inte på några fler nu men om jag har glömt någon så lämmna en kommentar så skriver jag in dej :)


Juste ja, vi vann matchen mot Skå IK med 2-0 jag tycker att det gick sådär för mig men iaf vi vann ;)


Puss och kram skummbanan x)

Av Amanda - 15 juni 2008 07:15

Hejsan svejsan.

Idag ska jag till gröna lund och spela match. Så önska mig lycka till på matchen :)Vi möter Skå IK typ :) Sen kommer jag ju inte kunna blogga på 6 dagar, bajs bajs bajs.

Av Amanda - 14 juni 2008 23:10

Hejsan alla glada personer,

här packar man ju och de e pisstråkigt!! Imorn ska jag först på match sen ska jag till Gröna lund (hjärta') och det kommer bli fett kul man ska ju hänga med alla coola personer, hehe det känns som om jag har sagt det här tidigare x) Där ska man ju vara i typ 6 timmar eller nått. Fritt fall her I come. Efter Görnan så ska jag vidare ut till värmdö och vara på mitt landställe :) Jag kommer hem på lördan och jag kan inte blogga på hela....6 dagar, det suger!!!! Imorn måste jag upp tidigt pga att vi typ har samlig 9.30 med fotbollen och så måste jag ju hinna blogga lite också ;P


ha de bra :)

ps. ett skratt förlänger livet. 

Av Amanda - 14 juni 2008 19:44

Haha kan man säga mera , hehe du ville ju ha bilden micki :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards